fredag 6 januari 2012

Ett slags sammanfattning

Jag hade tänkt skriva någon typ av årssammanfattning, men dagarna rusade iväg och så var det plötsligt nytt år och det gamla kändes, ja, gammalt. Dessutom var 2011 ett år som knappt går att sammanfatta. Ett bergochdalbaneår. På det personliga planet var det ett av det jobbigaste åren i mitt liv, i ordets båda bemärkelser. Samtidigt var det ett år då jag drack champagne fler gånger än någonsin tidigare - och hade anledning till att göra det.
Det är det härliga med nyår, känslan av nystart. Och 2012 har börjat bra. Jag botade nyårsdagsbaksmällan med julavsnittet av Downton Abbey. Sedan dess har vi tapetserat fondvägg i hallen och köket - jag har längtat efter att få ha fåglar på väggarna! - och slitit bort ett urfult köksgolv. Och släpat in ett köksbord. Nu går jag omkring i det tillstånd av uppskruvad eufori som jag får av hantverksarbete och som innebär att jag sover sämre än när jag mår dåligt.
Och så har jag så smått - än så länge pyttesmått - påbörjat ett projekt som jag tänker ska få ta den tid det tar, det vill säga antagligen mycket lång tid. En lyx i skrivsammanhang som jag inte är van vid och som känns bra att tänka på medan skånestormarna rasar utanför fönstret.
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar