torsdag 17 december 2009

I vår vackra vita vintervärld

Visst blir världen betydligt vackrare när den klätts i ett vitt täcke? Inte för att jag hinner se så mycket av den, världen, men den såg fin ut i morgonens gryningsgrå ljus genom tågrutan. Jag tog en promenad i industriområdet runt min arbetsplats, inte tjusigaste spatserstråket men vintersol är vintersol när man lider av akut ljusbrist. Sedan missade jag en kritisk buss och halkade ned till nästa tåg, glömde att det tar längre tid att promenera/halvspringa när det är snöhalt också när det sluttar men eftersom också tågen halkar på de isiga spåren hann jag ändå, trots att tågavgången tydligen tidigarelagts med en minut.
Nåväl, jag tänkte egentligen mest publicera några snöbilder.

Ann
Carl Fredrik Hill, "Vinterlandskap i solnedgång med stegrande häst"


John Henry Twachtman, "Winter Harmony"

Lucien Lévy-Dhurmer, "Snow effect"

2 kommentarer:

  1. Mmm, CF Hill-målningen! Just sådan vaniljton jag alltid önskar på moln.

    SvaraRadera