onsdag 3 mars 2010

Hello Sunshine

Edvard Munch, Solen

Det är inte varje dag man får ett beundrarbrev på posten, särskilt inte ett handmålat sådant, med en blombukett i akvarell. Sådant gör en solig dag ännu soligare!
Det är heller inte varje dag man upptäcker att man förekommer i en roman. Mig veterligen är det första gången jag - eller rättare sagt, några av mina formuleringar - uppträder i en fiktiv berättelse, närmare bestämt i Maja Lundgrens kommande bok "Mäktig Tussilago" som jag precis börjat läsa. Så här skriver hon: "Bäst att hålla det privata stången, avlägsna konversationen från bekännelseträsket och föra upp det hela till en om inte överstatlig, så åtminstone nationell nivå." Den som tvivlar kan jämföra med min recension av PO Enquists "Ett annat liv", som finns här.
Det är inte så att den drypande ironin går förbi mig, men jag känner mig ändå stolt över att ha kunnat bidra till en smula inspiration!

Ann

1 kommentar: