tisdag 29 september 2009

Pust!

Tillbaka i Malmö försöker jag pusta ut efter bokmässestressen och -pressen. Det var verkligen en fysisk ansträngning, mina vader träningsvärker, ryggen knakar. Jag har försökt yoga mig lite mjukare, men det hjälper inget vidare när det är så kallt både inne och ute att musklerna stelnar till spända rostande fjädrar. Fortfarande speedad av det grafomaniska mässbloggtempot skriver jag av bara farten veckans trippla boktips och en poesirecension innan eftermiddagen är över.
Recensionen av Monika Fagerholms "Glitterscenen" slängde jag ihop med andan i halsen i prebokmässepaniken och jag vågar knappt läsa om texten. Att döma av de andra recensioner jag läst verkar det som om många tycker att uppföljaren inte riktigt, riktigt lever upp till "Den amerikanska flickan" och jag kan till viss del förstå invändningarna, som särskilt Malte Persson formulerade väl i Expressen. Men själv blir jag så uppslukad av Fagerholms berättande att jag stänger av det kritiska tänkandet, vill bara vistas där, i romanen.
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar