söndag 1 februari 2009

"Estradspråkmaterialismpoesidebattör"?

Månadspoetporträttör - det låter som något som kunde stå med i UKON:s "Lexikon över nya yrken", där man hittar innovativa yrkesbeteckningar som, förutom den snitsiga rubriken ovan: "Gruvgånggong-gongsdekoratör / Hemmagyminstruktörkurtisör / Hjärntumörskulptör / Hockeyrörimitatör". (Hela dikten står att läsa här.)
Men eftersom det nu är andra gången gillt jag porträtterar Helsingborgs Dagblads tidsdiktpoeter (och särskilt med tanke på att jag inte gör intervjuer oftare än att jag inför varje gång måste läsa instruktionsboken till min rappliga lilla minidisc - förra gången var faktiskt just månadspoeten Eva Runefelt...) så tror jag att jag ska ta och lägga till den titeln i mitt cv.
För alla som är nyfikna på UKON:s kommande diktsamling "Barndomstolen" kan jag avslöja så mycket som att man kan vänta sig såväl klassiska ukonismer som spännande förnyelse. Men sedan är min tunga förseglad... Tills boken kommer ut i i april kan alla glädja sig åt att läsa UKON:s månatliga tidsdikter i HD. Här finns min intervju.
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar