onsdag 22 april 2009

Beautiful Helsingborg

Jag har mer och mer börjat upptäcka pendlandets fördelar - våren och solskenet gör nog sitt till. Men det är också ett rätt skönt sätt att börja dagen (påminn mig om det här inlägget nästa gång du försöker få upp mig på morgonen, Johan...) på ett tåg som susar fram över solbelysta slätter och vitsippetäckta skogsdungar. Att det förhatliga stadsbussåkandet nu blivit än mer förhatligt med vägavstängningar i city har fått mig att börja hoppa av några hållplatser tidigare och promenera ner till stationen via parkerna. Och Helsingborg bjuder onekligen på lite fler vackra vyer än Malmö.
Igår snubblade jag över en helt fantastisk park där utsikten är storslagen och magnoliaträden och annat tjusigt blommar alldeles hysteriskt. En lagom liten skönhetsinjektion innan det är dags att bege sig ned i Knutpunktens dunkel.
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar