söndag 31 maj 2009

Jag tänker på Nina Björk när jag ser min lampskärm

Inredning à la antikonsumistisk aktivist?

Den havererade lampskärmen känns som en alldeles för precis metafor för tillståndet i det här hemmet. Så fort man fixar nånting kollapsar nånting annat. Och alla saker som väntar på att bli gjorda. Som den där kökslampan jag köpte förra sommaren... som fortfarande ligger i sin kartong under sängen...
Jo, det är klart att jag ska ta tag i det någon gång. När ingenting annat står i vägen. Det finns bara så många ska bara...
- Det är ju faktiskt solsken idag!
- Hur länge sedan var det inte jag var ute och tog en fika?
- Ska inte en hårt arbetande kvinna få koppla av framför teven på kvällen, va?
- Den här boken måste läsas ut i veckan, så är det bara.
- Schh! Jag har migrän.
- Nu har det gått flera dar utan att jag har skrivit något nytt blogginlägg.
- Ikea har väl öppet imorgon också.
Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar