lördag 6 juni 2009

Bland flaggor och fiskdammar

Belysning är bra att ha. Harriet Backer, "Aften", 1896

Inställd på att skippa allt vad nationaldagsfirande heter sätter jag igång det välbehövliga Projekt Upprustning. Men inser snart att vad jag gör är precis det svenskaste som tänkas kan: besöker Ikea. Köar mig in mellan barnvagnar och kundvagnar, avstår från fiskdamm och flaggritning och siktar in mig på lampskärmsavdelningen.
Överallt på varuhuset sitter lappar med informationen "utgår snart", vilket gör hamstraren i mig en smula stressad. Därför följer det med en massa kartonger och ställ och hyllor med hem som säkert kan vara nyttiga att ha... någon dag...
Praktisk som alltid införskaffar jag en skärm i mörklila sammet, vilken kanske inte direkt gör läshörnan till en mer upplyst plats.

Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar