fredag 25 februari 2011

Bokrearapport

Det känns nästan som ett slags rekord. Jag har knappt tittat i några reakataloger. Jag gick överhuvudtaget inte ut på bokrean första dagen. Jag har inte beställt någon reabok på nätet. Jag har inte ens tittat på nätutbudet. Först på bokreans andra dag går jag, strax före stängningsdags, in på ett par köfria bokhandlar. Kommer tillbaka med en (1) bok.
Kanske är det inget utropstecken, kanske har jag bara vindflöjelaktigt följt de ljumma vindar som blåser för bokrean i de nya digitala tiderna.
Fast den egentliga anledningen till disciplinen är helt enkelt att reabudgeten redan slukats upp av fullprisbeställningar och antikvariatsböcker...

Ann

2 kommentarer:

  1. Den där boken vill jag också ha, det är en av mina absoluta favoriter! ... :)

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva att det var jag som skrev ... men det förstod ni säkert i alla fall.
    Hälsar Johanna

    SvaraRadera