torsdag 19 februari 2009

Mer ur kabeländmuffkartongen



Gamla bravader

Fysiskt befinner jag mig måhända på ett pendeltåg, svischande fram över snötäckta skånska februarislätter, mentalt sitter jag fortfarande och gräver bland fotona i kabeländmuffkartongen. Och eftersom det är sportlov, och något så ovanligt som riktig vinter i Skåne, blir det skidtema.
Ovan morfar i tävlingstagen, nedan min senaste skidtur i 13 minusgrader och flera decimeter nyfallen kallsnö och knappt något skoterspår i närheten. Vad gör man inte för att kunna säga att man åkt skidor åtminstone en gång i vinter?
Tyvärr har jag inte fått morfars sportgener. När jag en gång i den inte alltför hurtiga tonåren följde med honom på skidtur flåsade jag på efterkälken i tolv (12! jag var halvdöd efter hälften) kilometer. Till slut i mål (på något sätt lyckades jag ändå släpa mig genom hela spåret) konstaterade han:
- En och tjugo, det var inte så illa. När jag åker själv brukar jag ta det på omkring femtio minuter.

Nya bravader

Ann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar