måndag 1 mars 2010

Uppdaterad litteraturkritik?

Många har tagit åt sig av ständige sekreteraren Peter Englunds nyårslöfte på sin blogg om att surfa mindre. Detta eftersom han märkt hur tiden rinner iväg, rastlösheten ökar och, allra värst, uthålligheten när det gäller att läsa längre, mer komplicerade texter påverkas.
Kommer nätet att slå ut vår koncentrationsförmåga och vad kommer det att innebära för litteraturen? Det ska jag inte svara på ikväll, däremot ska jag tillsammans med Rakel Chukri och Arvid Jurjaks diskutera vad som händer med litteraturkritiken i bloggtider.
Tills dess kan man läsa en text här om ett litteraturkritiskt misslyckande.
Ann

2 kommentarer:

  1. Jag beklagar verkligen att jag inte kunde komma och lyssna ikväll. Det hade varit så perfekt, jag som till och med var på SOL i eftermiddags, men tyvärr sammanföll det med ett åtagande jag inte kunde släppa. Jag hoppas på en rapport här på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Jag lovar att göra ett försök så småningom!

    SvaraRadera